reklama

Sľuby sa sľubujú, čerti sa radujú...

Dnes večer som sa zamysela nad významom sľubov...načo vlastne sú, keď ich aj tak neplníme? Sú sľuby len prázdne slová, ktoré vravíme preto, aby sme dočasne uspokojili niečie požiadavky? Alebo čo vlastne sľuby sú...?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Obrázok blogu

Sľub je slovo, ktorým sa zavezujeme k človeku...Ak niekomu niečosľúbime, mali by sme sa snažiť to aj dodržať...no prečo je to takéťažké??

Pretože sľubujeme veci, ktoré nemôžeme alebo nedokážemesplniť...Prečo alkoholik sľubuje, že prestane piť, keď na druhý deň jezase naliaty? Prečo feťák sľubuje, že nebude fetovať, keď o deň neskôrho vidíme nad fľašou toluénu? Prečo manžel, ktorý mláti svoju ženusľubuje, že s tým prestane a prečo mu ona uverí?? Pretože všetci títoľudia uverili svojim sľubom...Oklamali sami seba, presvedčili sa, žeoni to dokážu, ale...nedokázali to... Prečo? Možno, pretože si neverilidostatočne...Možno, že neprepadli tej viere tak silno, aby ich pri tomudržala...Možno, že sa snažili, no nesnažili sa dostatočne...a možno užnemali dôvod sa snažiť...možno už nemali dôvod žiť, možno nemali prekoho žiť...v tom prípade by ale mali žiť aspoň pre seba...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sklamaniez nesplnených sľubov je možno ešte silnejšie, ako sklamanie z nevyslovenýchsľubov...Ako sa asi cíti dieťa, ktorého otec nepríde na jehovystúpenie, pričom mu to sľúbil? Neviem si predstaviť tie pocity, nikdysom to nezažila...sú to pocity hnevu, smútku, zrady, sklamania...? A čožena, ktorá je hospitalizovaná v nemocnici po tom, ako ju jej manželopäť zbil? Môže alebo dokáže taká žena ešte v niečo veriť? Dokáže veriťv dobro, v lásku, v šťastie...? Nestane sa z nej zatrpknutá osoba,ktorá sa už nikdy z ničoho nebude tešiť? Alebo v tom horšom prípadeznovu uverí svojmu mužovi, ktorý jej bude sväto-sväte sľubovať, že už sanikdy nič také nestane...? A ona mu ZNOVU uverí...Prečo? Pretože hoľúbi...a pretože jej to sľúbil...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak sľubujme to, čo dokážeme splniť...Sľubujme, že nebudeme piť,keď sme si stopercentne istí, že to tak bude...Sľubujme, že nebudemefetovať, keď naozaj vieme, že to robiť nebudeme...Sľubujme, že prídemena vystúpenie svojho dieťaťa keď vieme, že naň prídeme...Nedávajmeľudom, ktorí nás ľúbia plané sľuby, ktoré nič neznamenajú, ale radšejim povedzme, že sa budeme snažiť byť lepší...Pretože to je mnohokrátcennejšie ako nedodržané sľuby...

denisa šantová

denisa šantová

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nesnažím sa hrať na to,čo nie som...Ak sa všetci smejú,nezačnem plakať,aby som bola zaujímavá...Ak plačem,nesnažím sa to "akože" zakrývať...Ak mám chuť skákať po chodníkoch,tak jednoducho skáčem...Nesnažím sa byť iná,ako ostatní...Každý sme predsa svojim spôsobom iný...Nechodím tvrdohlavo proti ostatným,len aby som nešla s davom...ak ma ten dav unáša správnym smerom,idem s ním...Nesnažím sa silou-mocou presadzovat svoje názory...dôležité je to,že ich mám a ak si ich chce niekto vypočuť,podelím sa...Nie som jednou z tých umelých krások,ktoré ak sa im zlomí necht volajú sanitku...ten necht predsa dorastie...Nehrám sa na princeznú zo zámku a nemám dôvod s tým začínať...Nesnažím sa zakrývať svoje pocity...ak som nahnevaná,som nahnevaná...ak som šťastná,som šťastná...ak niekoho nemám rada,nepchám sa mu do zadku...ak niekoho ľúbim,ľúbim ho celým srdcom...Nie som trpezlivá...ak sa mi niečo nedari,jednoducho s tým skoncujem...A nestrácam čas s ľudmi,ktorí za to nestoja... Zoznam autorových rubrík:  lyrics from my heart...Ehm...čo ja na to?Nezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu